söndag 13 mars 2011

Några av Eric Saades konkurrenter

För en gångs skull skickar Storbritannien en låt de inte behöver skämmas för, Blue's I Can.

Ryssland har tagit hjälp av Lady Gagas låtskrivare svenske RedOne, som även hade ett bidrag i svenska Mello (Love Generations låt). Ryska bidraget heter Get You med Alexey Vorobyov - i detta klipp inte en speciellt bra låt.

Rumänien verkar var ett av få länder i Europa som varje år verkar ha klass på alla låtar i sin nationella uttagning. Deras bidrag är inte så dåligt i år heller - gruppen Hotel FM med låten Change.

Georgien skickar en låt med Linkin Park-stuk, tyvärr rätt slätstruken enligt min mening - Eldrine och låten One More Day.

Ungern har en farlig låt, men den tävlar som tur är inte i Sveriges semifinalgrupp. Som sagt Kati Wolfs låt Szerelem, miért múlsz? är i alla fall jäkligt bra i studioversionen. Jag kan mycket väl tänka mig den som vinnare.

Men jag skulle inte gråta om våra grannar från Danmark skulle vinna hela ESC 2011 heller:


2 kommentarer:

Mats sa...

Alla ingridienser till ett lyckat pojkband i englands bidrag, men ovanligt bra!

Ryssar ska inte ge sig på det engelska språket.. usch! Ingen bra röst heller, platt utan själ, bara djuuup..

Rumänien njaeeej... vet inte?! Lämnar mig oberörd..

Georgien, inte fullt så fränt som dom hoppades på troligen..nej från mej!

Ungern, ME LIKE!! Danmark ramlade därför ner ett pinnhål till förmån för den!

Sååå är hon nöjd..?? ;))

Cattis sa...

Ja, tack! Lite trist om bara dammråttorna vore intresserade av min blogg.