tisdag 26 juni 2012

Semester

Verkar som det blir en regnig semester för mig i år också. Försöker bocka av saker som är ett måste under sommaren. Vandra i en sommarhage bland blommor och koskit och beskåda minst en ruin avklarades under midsommardagen. Då besökte vi Munkeboda borg i närheten av Norsholm.  Ligger mitt på en strandäng där Motala Ström möter Roxen. Området runt omkring är naturreservat med vackra hagar och strandängar. I borgen huserade Biskop Brask känd för sin brasklapp. Under 1400-talets slut var det mycket blötare och sankare än nu så Myggeboda borg vore nog ett mer passande namn! Klicka på bilderna så blir de större:


 Inte mycket mer än en stenhög kvar.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Man SKA gå i hagar och besöka fornborgar när det är sommar! Håller helt med.
Hm, det känns som att sedan du ändade utseende på sidan, så funkar inte kommenteringen så bra – jag vet att jag kommenterat detta inlägg tidigare, men det syns inte. Kan vara bra att undersöka om du tycker folk kommenterar för lite ;-) Stupid technology!
Kan ha att göra med att jag kanske kommenterar från en iPad då och då - de är lite tetiga ibland.

Cattis sa...

Hmm. Ska kanske ändra tillbaka till gamla stilen. Numera använder jag mer mobilen än datorn på nätet. Det funkar inte att göra blogginlägg från telefonen än tyvärr. Gick med min förr förra mobil. Däremot läser jag mina egna blogginlägg smidigt. Som sagt tekniken är underlig. Hoppas du mår bra, Katarina. Det är väl mycket jobb med alpackafölen kan jag tänka. Gullegrisar är de!