onsdag 4 maj 2011

Repetitioner i Eurovision

För första gången har jag kollat in repetionerna inför nästa veckas semifinaler i Tyskland. Jag har inte kollat alla bidrag utan mest de jag är intresserade av. Kan de sjunga live vill man ju veta. Än så länge är det ganska enkla rep där artisterna får känna på scenen och testa lite moves.
Man anar dock hur det kommer se ut och låta. Som alltid finns det artister som är mycket bättre än man trodde och tvärtom.
När det gäller mina favoritlåtar så verkar artisterna kunna sjunga i alla fall. Speciellt i Azerbaijans fall var jag tveksam men hör själva här, inte tokigt alls. Och Kati Wolf som tävlar för Ungern ser och hör ni här. Hon kan också hålla tonen. Men jag hade gärna sett att hon sjöng helt på ungerska (eller magyar som språket väl heter?). Danmarks lyckopiller till poplåt låter ju också bra men det visste vi ju redan.
Erik Saade borde dock skippa sin glasbur. Den kommer bara ställa till det och låten blir inte bättre av den. Saade har sådan lyskraft att han kan vara i bild hela tiden utan en massa tjafs. Varför har ingen fattat det?

Inga kommentarer: